lørdag 11. oktober 2008

Ja vi har vaska golvet og me har pynta tre...

....

Eg har sett rundt i bloggane te folk at jula er over oss allereie. Arbeidet med julegåvene er i full sving. Julebladna er komne i butikkane. Jula er tilstades i nettbutikkane..(har ikkje vore i bydn på ei stund, so eg veit ikkje om jula e komen dar, men Handeslaget har ikkje pynta te jul endå)

Eg har ikkje fått løkane i jorda. Eg har ikkje heilt sagt farvel til sumaren...ikkje heilt enno. Nokre av blada heng enno att på trea. Store deise tå nokon floge surrar framleis i vindaugskarmen. Eg plukka roser inn i vasen i dag. Den flotte gule baldblomen min står i knopp for andre gong. Kan ikkje vere jul enno?

Er det berre eg som ikkje er klar? Burde eg ha vore klar? Pfff....å jul med din glede...

12 kommentarer:

  1. Neeei..hjelp..jeg har sensommer enda jeg!! parasollen står på terassen ennå, og ringblomstene blomstrar!!! Får litt panikk når vi skal leva på forskot...

    Kost meg på bloggtreff i dag med 25 skravledamer...4 timer på kafe og ingen ville gå....

    men nyyydlige bilder..det skal du ha.....

    ..jeg klapper i hendene..jeg synger og jeg ler..så glad er jeg...

    SvarSlett
  2. Neei, vær så snill og hold igjen og nyt høsten før vi slipp jula til.
    Synes det ar alt for tidlig å tenke i de baner allerede.
    Jo, jeg har jo begynt å tenke litt julegaver, men det er også alt.

    Syns det holder i massevis å vie halve november og hele desember til juleforberedelser.

    Ha en fin lørdagskveld:)

    SvarSlett
  3. Ja, jula nærmar seg for kvar dag, men eg er så hjartans einig med Miamor som får litt panikk når ein skal leve på forskot.
    Det er desember som er julemånaden, det må vere litt trist å vere lei av jula når romjula kjem, etter å ha førebudd jula i månadsvis...

    Eg har forresten eit par spørsmål ang. sopp; no har eg tørka ei korg med traktkantarell, kva er neste steg? Fryse ned? Ha på glas? Oppbevaring og haldbarheit? Og til slutt; har du nokre gode tips til kva eg kan bruke den tørka soppen til?
    Oops! Vart visst mange spørsmål dette... Håpar at det er greit at eg spør, det verkar som du har god greie på sopp:)

    Ha ein finfin laurdagskveld!

    SvarSlett
  4. Åh....duuu, det var NYDELIGE BILDER!!!!!!!!
    Jul, jeg har bare jul alle andre steder, og er redd jeg må hente meg inn igjen i 2009...hehe;) Kankjse vi drar bort...hmmm;)
    Ønsker deg en fabelaktig lørdagskveld!!

    SvarSlett
  5. Koselig at du kom innom på "besøk" til meg :O)
    Hvis det er noe du ønsker fra denne delen av landet(østlandet) så er det bare å si ifra så kan jeg prøve å hjelpe deg og sende det i posten!!!!Bare å spørre meg :o)

    Lørdagsklem fra Vibeke

    SvarSlett
  6. Syns det er altfor tidleg med jul endå... Men den kjem visst tidlegare og tidlegare for kvart år?! Herleg innlegg om innkjøpskassen under...

    SvarSlett
  7. Så enig så enig!
    Men tida går utrolig fort, og plutselig kommern;
    julekvelden på kjerringa!
    (Så mulig det er lurt med ørlittergranne forberedelser!)
    ...Men ikke riktig enda!!!

    SvarSlett
  8. Leeenge til jul enda, er det ikke det da...;) Fortsatt høst hos meg, men utrolig nydelige julebilder du har!

    SvarSlett
  9. Du må komma deg te bydn av og te veit du....
    neste gang...det lovar bra!!!

    mange kjekke damer, men vi var 25 stk, så vi kunne jo ikke prate med alle...Sat med tante Mimmi og storkosa meg..

    natti natt ;)

    SvarSlett
  10. Vet du, jeg har ikke begynt å tenke på jul ennå jeg - ikke mer enn det jeg må for å ha et lite utvalg jul i butikken, men det er jo begrenset hvor mye jul man lager i en hagebutikk :-)
    Her blomstrer ringblomster og cosmos fortsatt, og jeg har heller ikke satt blomsterløkene. Men jeg har forhåpninger for dagen i dag! (ikke for juleforberedelser, men å gjøre meg klar for høsten) :-)

    God søndag ønskes fra østlandet!

    SvarSlett
  11. Å hjælp! Er ikke jul enda nei? Flott høst, og her gjelder det å holde seg unna de første julebutikkene ja...

    Flotte bilder likevel! Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
  12. Vi er i oktober, og mange er i full sving med juleforberedelsene allerede?? Ikke bare i London julegatene åpner i oktober, men også her i bloggland..
    Nei, vi kan godt vente en god stund til med julepynten!
    :O) Jaja, det er lov å være ute i god tid, men vi må nyte høsten nå!
    :O) Ha en strålende søndag!

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.