mandag 13. september 2010

Kaosteori....



"I 1975 kom en fransk matematiker og forsker ved navn Benoit Mandelbrot med en ny måte å gjøre geometriske beregninger på. Han matet datamaskinen med fraktaler, tallrekker med nærmest uendelig mange kombinasjoner (som på sin måte simulerer et kaos). "



"Fraktale figurer viser at det finnes et mønster i kaoset.
De geometriske figurene som dannet seg hadde en overraskende helhetlig orden. Dette forbauset tilhengerne av kaosteori, og de var ikke sene om å adoptere funnene til å gjelde kaosteorien.
"



"En tolkning av disse funnene er at kaos fører til orden over tid. Selv om kaos forplanter seg og ekspanderer, vil et kaos med stort nok innhold gjøre at det dannes et helhetlig mønster i kaoset."

...Say no more! Det er berre å ha nok rot og nok tid, so går da seg tè!

6 kommentarer:

  1. Det var da en interessant teori, og om det stemmer burde det snart skje hjemme hos meg, for her brer kreative prosjekter seg utover stuegulvet i et voksende tempo.

    ha en fin mandagskveld med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  2. Spennende teori. Setter min lit til den og holder sofa`n i kveld og!
    Ha en fin fin kveld

    SvarSlett
  3. HA HA HA....tiden hjelper....fniiiss....

    Ja jeg vet, før var det gratis å levere på gjenbrukstasjonen, men nå når det koster kr. 50,- for en full tilhenger så er det mange flere som bare dumper bosset sitt ute i naturen...eller bak et bygg, det kjenner jeg til, må laste mange lass med gamle komfyrer, vaskemaskiner og sykler fra vårt bygg desverre....

    Men, skal de få lov å sette fra seg dyr da??? Det er IKKE noe kjekt for dyrlegene å måtte ta livet av de små, når de vet at de hadde hatt en sjangse hvis det hadde vært litt lenger hos moren sin, så kunne de heller ha gitt dem bort gratis?!"?!

    SvarSlett
  4. hehe... vel, ditt kaos har en mening ser jeg ihvertfall! litt treningsutstyr histen og pisten gir ihvertfall god samvitighet, det er min teori!
    Fin dag til deg, kjære bloggvenn..
    Klem J.

    SvarSlett
  5. Det var godt å høre! :)

    Catje

    SvarSlett
  6. Hyggjeleg...! (Ein slik rokkering ynskjer eg meg.)
    Dette liknar meir på aktivitet enn på kaos spør du meg! For slik "blogge-fint" kan ein jo umuleg ha det støtt...

    Takk for oppmuntrande kommentarer!

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.