torsdag 25. april 2013

La humla suse...


I dag vart eg utfordra av Bente frå Bentes Quiltehage på å lage eit blogginnlegg til humlas pris.

Bryr du deg om humla? Har du lyst til å spre oppmerksomhet om den?

Dersom du har en blogg oppfordrer jeg deg til å lage en post om humlen, du har en unik mulighet til å påvirke! Innholdet i bloggposten er opp til deg, men få med en setning om at humlen er en trivelig fyr som er truet. Kanskje du har fin humleopplevelse å fortelle? Bilde av deg selv i humlekostyme? En humletegning, humlepyntepute eller humleskulptur? Eller kanskje du har lyst til å skrive humlefakta, om situasjonen med importhumlene, legge ut humlebilder eller dele videoen jeg har liggende nedenfor?


No har eg lagt vekk humlekostymet for eit par tiår sidan, og strengt tatt har eg eit lettare anstrengt forhold til dama sidan eg var så uheldig å setje meg på ei, ein vakker vårdag tidleg på 70-talet.
I tillegg so har dei ein lei tendens til å finne dei fyrste vårblomane i hagen, krokusen, halde fest som de ser på bilda her, drikke seg fulle på nektar, rave rundt og neste dag har alle krokusane mine visna ned...


Men eg er ikkje dummare enn at eg veit, hagetrea mine bar ikkje frukt i fjor for homlene kom aldri. 

For som Moseplassen skriv:
Bestanden av humler er i sterk nedgang. Det betyr at det blir færre og færre av de generelt, og at enkelte humlearter er i ferd med å bli helt utryddet. Humlen er en utrolig viktig pollinator og uten den vil vi få dramatisk mindre frø, frukt og grønnsaker.

So slå eit slag for humla, og ikkje til som kanskje av og til kan vere freistande, i allefall når du står i fare for å setje deg på henne, så norske hagar og gardar kan bløme gje flott hausting.

Kva med eit bihotell i hagen? (Kanskje for dei tøffaste :D)




Eit siste bilde av alpehumla mi der ho vinglar seg heim etter krokusfesten...
La oss sjå ho vel heim!

4 kommentarer:

  1. Jeg liker humler
    (men så her jeg aldri satt meg på en heller :)
    Tror nok det må bli et humle innlegg på meg også.
    Takk for tips!!

    Ha en strålende helg.
    Klem

    SvarSlett
  2. FOR noen bilder! oioi
    Helt stum jeg, aldri sett så mye pollen på ei humle, ei heller tenkt over at de moser krokusen, hehe.

    Supert at du engasjerer deg for humla, på tross av at hun bulldoser blomstene dine.... ;)

    SvarSlett
  3. Herlig! Takk for at du tok utfordringen selv om humla ikke var så snill med deg på 70-tallet! Flotte bilder og historie, det var en ide å lage bihotell ja:)

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.